Har du søkt skoleplass?

2. gangs inntak finner sted 26. juli. Du må svare på dette innen 1. august.

Vanlige spørsmål som vi ofte får fra dere som har søkt videregående skole

Miljøtjenesten

Elever spiser middag i kantina på Åpen skole - Klikk for stort bilde

Miljøtjenesten arbeider for at alle elever skal trives og ha det godt på skolen og i fritida. Vi arrangerer ulike aktiviteter hvor elevene kan møtes og knytte nye vennskap. Vi har også et ekstra ansvar for de som bor på hybel.

Hva kan vi gjøre for deg som elev?

• Hjelpe deg med og ta opp ting på skolen som ikke fungerer.
  • Veiledning i forhold til struktur i skolehverdagen, som når er det lurt å legge seg i forhold til når en står opp, når gjør man lekser, studieteknikker, mat og helse, økonomi osv.
  • Være med som støtteperson i møter – på eller utenfor skolen.
  • Har du et problem eller ønske om en samtale og ikke vet hvem du skal ta det opp med – Miljøtjenesten kan være den rette, ellers henviser vi deg videre i systemet.
  • Vi har oversikt over ulike fritidsaktiviteter.
  • Miljøtjenesten kan besøke deg på hybel – hvis du er syk, eller bare trenger besøk!
  • Være behjelpelig med å arrangere tilstellinger for elever – etter skoletid.
  • Hjelpe klassene til og ta opp ting i elevrådet.
  • Hjelpe deg å bestille time hos tannlege, lege osv.
  • Er det noe grubler på? Kom å ta en prat :-)

Oppfølging av elever

Elevene kan selv ta kontakt for en prat. Tema kan være mistrivsel, forseintkomming, rus, hybelsituasjonen, økonomi, mobbing, bekymring for medelever, sosiale utfordringer, minoritetsspråklig og klassemiljø.

Hybelboere

Vi har flere tiltak for å ta vare på elevene som bor på hybel. Det kan du lese mer om her.

Åpen skole

Miljøtjenesten arrangerer Åpen skole hver onsdag etter skoletid. Der får elevene gratis middag, leksehjelp og det arrangeres ulike sosiale aktiviteter.