Velkommen til skolebiblioteket

Fredag kl 8.00-15.00

Åpningstidene følger skoleruta.

Lånekort:

Last ned appen PocketID så har du både skolebevis og lånekort lett tilgjengelig. For mer informasjon sjekk denne artikkelen.

Lånetider:

Vanlig lånetid på bøker er 4 uker. Du kan fornye lånet om du ønsker å låne lengre.

E-bøker kan du låne i 3 uker

Filmer er det 3 dager på og blad/ tidsskrifter er det 7 dager på.

PC, ladere, overganger, ordbøker og skolebøker er på dagslån.

Låneregler:

Skolebibliotekene i Nordland fylke har felles låneregler.

Hva vi har:

I biblioteket har vi samlet bøker, blader, filmer og andre ting som du kan ha bruk for i skolefagene. Her kan du finne fra det helt enkle om et emne til det mer avanserte. Hvis det er noe du savner, kan vi låne det fra et annet bibliotek.
Vi har en god del tegneserier, tykke og tynne romaner som handler om veldig mye forskjellig, ulike sportsbøker, forskjellige hobbybøker og mye, mye annet.
Det meste er samlet i basen det er bare å søke.

Lesesal:

Ligger rett over gangen for personalrommet. Lesesalen er åpent også når biblioteket er stengt.

Servicesentral:

Inne i biblioteket finner du servicesentralen hvor du har PC, skriver, skanner, kopimaskin og lamineringsmaskin tilgjengelig.

Studierom:

Inne i biblioteket finner du to studierom med plass til 6-8 personer. Du kan reservere rommene til gruppearbeid, øving på fremlegg osv. Rommene har interaktive tavler (E-beam). Det henger et skjema du kan skrive deg på utenfor hvert rom.

Kontakt:

Tlf sentralbord: 75 65 36 00