Oppfølgingstjenesten

Oppfølgingstjenesten veileder og hjelper ungdom som står i fare for å droppe ut av skolen eller som ikke går skole eller har jobb.

OT-koordinator har kontor sammen med resten av Elev- og lærlingtjenesten i 2.etg.

Oppfølgingstjenesten tar utgangspunkt i dine behov og interesser og kan gi tilbud om:

• veiledning for å finne fram til hvilket yrke eller utdanning som kan passe for deg
  • veiledning for å finne ut hvordan du kan skaffe deg dette yrket eller utdanninga
  • arbeidspraksis i bedrift (i samarbeid med NAV)
  • ulike kurs
  • opplæring i enkeltfag
  • kombinasjon av opplæring og arbeidspraksis
  • hjelp til å finne lærlingeplass