Om skolen

Brønnøysund videregående skole ligger sentralt i kystbyen Brønnøysund i Brønnøy kommune i Nordland. Skolen har både studiespesialiserende og yrkesforberedende opplæring.

Vi har mange elever fra de nærliggende kommunene som Vega, Vevelstad, Sømna og Bindal.

Alle studieretninger holder til på hovedskolen som ligger i sentrum, bortsett fra teknikk og industrifag som befinner seg på vår avdeling på Salhus, som ligger 4 kilometer fra hovedskolen.

Ved siden av hovedskolen har vi Samfunnshus, idrettshaller, kunstgressbane og turområde som nærmeste naboer. Svarthopen turområde har opparbeidede turstier og badeplass med stupetårn. Området kan benyttes til aktivitet i skole og fritid.

Alle på Brønnøysund videregående skole jobber opp mot vår felles visjon som er at elever skal oppleve mestring, trivsel og utvikling i fag og fellesskap.

Klikk for stort bilde