Søknad til innføringsklasse

Illustrasjon av tavle der det står "Innføringstilbud for nyankomne minoritetsspråklige elever - Klikk for stort bilde

Ungdommer som har bodd kort tid i Norge kan søke om å bli elev i innføringsklasse.

Nyankomne ungdommer under 25 år som ønsker innføringstilbud til videregående skole kan søke om opptak.

Elever i innføringstilbud får tilbud om mer grunnskoleutdanning for ungdom.  Les mer på udir.no.

Opplæringstilbudet har som mål å forberede elevene til videregående opplæring gjennom norskopplæring og opplæring i fag fra grunnskolen med fokus på norsk språk/begreper.

Elevene får opplæring i IKT og bruk av digitale verktøy i skolearbeidet. Rådgiver er tilknyttet klassen for karriereveiledning og  oppfølging.

Elevene får tilpasset opplæring og det kan avtales egne ordninger for elever som har tidligere utdanning på videregående skole-nivå, og kan ta eksamen på høyere nivå i enkeltfag.

Søknaden leveres på vigo.no og søknadsfristen er 1.mars.

Vi ber interesserte om å ta kontakt med skolen så snart som mulig.