Har du fått regning fra biblioteket?

Du kan fortsatt levere inn.

Hvis du kommer med det som du har lånt så sletter vi regningen. Hvis du tror at du har byttet bøker med noen i klassen, så må du sjekke med den eleven og få dem til å levere inn.

Kjøpe et erstatningseksemplar.

Hvis du har mistet eller ødelagt boka, og den koster mindre enn 500 kroner, vil det lønne seg for deg å kjøpe et erstatningseksemplar og levere inn.  Hør med Norli om de kan sjekke pris og bestille inn for deg.

Betale faktura.

Hvis du ikke betaler innen fristen vil du motta purring på faktura. Hvis du ikke reagerer på purringen blir saken oversendt til inkassobyrå, og da øker beløpet. Inkassobyråer har sine egne gebyrer som skolen ikke har myndighet til å frafalle.

Finner du materialet etter at faktura er betalt, har du ikke rett til å få tilbake pengene, men du kan beholde materialet.