Ofte stilte spørsmål i sommerferien

Her får du svar på ting du kanskje lurer på i sommerferien.

Solsikke Heliantus anuus - Klikk for stort bilde

Når får jeg vite om jeg har fått skoleplass?

1.inntaket: 5.juli             Svarfrist: 11.juli
2.inntaket: 26.juli           Svarfrist: 1.aug
3.inntaket: Rundt skolestart

Har du andre spørsmål vedrørende inntaket, ta kontakt med Inntakskontoret i Nordland fylkeskommune

Jeg har ikke søkt via det ordinære opptaket, men ønsker å søke plass ved Brønnøysund videregående skole, er det for sent?

Nei, det er ikke for sent. Du kan du søke om skoleplass via det lokale inntaket her:

Søknad om skoleplass ved lokalt inntak i august

Jeg har fått faktura på ikke-levert bok fra biblioteket, så fant jeg boka. Hva gjør jeg?

Boka kan fortsatt leveres inn. Ta kontakt eller kom innom med boka så fort som mulig. Skolebygget er stengt i sommer fra 12. juli til 04. august.

Hvem sender vitnemålet mitt til samordna opptak?

Når skolen genererer vitnemål blir det lastet opp til samordna opptak og Nasjonal vitnemålsdatabase. Vi sender originalen i posten til din folkeregistrerte adresse.

Hvor og når skal jeg møte til første skoledag?

Første skoledag er 15. august og alle elever skal møte på Brønnøysund videregående skole i sentrum kl.08:30.

Les mer om skolestart i denne artikkelen.

Hvordan søker jeg om skoleskyss?

Når du har fått bekreftet skoleplass kan du søke om skoleskyss. Hvis du har hatt skolekort tidligere (gjelder også på ungdomsskolen), kan det brukes igjen. Søk om skoleskyss her.